Recept: Angelas Julkulor

Dessa kulor är så kanon goda att dom måste testas, dessutom är dom lätta att göra. Så om ni som jag har panik i julstöket och vill bjuda på nåt gott som tilltugg till kaffet så passar dessa helt perfekta.
här kommer min variant av "Mozart kulor"

Angelas Julkulor

200 gram mandelmassa
150 gram mörkchoklad 70 %
150 gram nougat
3 kapsyler glögg

Blanda samman glöggen i mandelmassan
Dela nougaten i lagom stora bitar
Ta lite mandelmassa och lägg en bit nougat i mitten. rulla sedan små kulor så att nogaten blir omsluten av mandelmassan. 
Smält sedan chokladen och doppa kulorna
låt dom sedan torka på bakplåtspapper. 
NJUT!

Tips: Det går att ta bort glöggen helt! jag brukar köra hälften med glögg och hälften utan! satsa
på en riktigt bra mörkchoklad. Jag köper oftast Lindt den som är just för bakning.


Kommentarer
Postat av: Fröken M

Åh, den här bloggen har jag ju missat totalt, men nu ska det letas inspiration minsann för i helgen ska det bakas tårta !! kram

2011-02-17 @ 09:56:58
URL: http://frokenmela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0