Tårtor gjorda i England

Innan jag åkte iväg så gjorde jag en pippi Långstrump tårta till en tös som fyllde år, hittar tyvärr inte bilderna på den nu men ska leta under morgon dagen och ska lägga in den i bloggen så snabbt jag bara kan!

Jag har dock varit i england där jag fick lära mig en hel den massa nya saker av en underbar Jenny! Jenny har många år innom branchen och gått förmodligen alla kurser man kan! Hon är en fantastisk insperations källa. Hon lärde mig helt nya tekniker samt att hon såg till att jag fick med mig studie material hem!

Jag fick innan jag åkte beställning av min syster där på tårtot till just Jenny som fyllde 70 år under den tiden som vi var där. hon hade sett denna tårta på min blogg och blev kär i den (dock va den grön med rosa blommor men färgerna och marsipanen som vi hittade i england ville inte sammarbeta så den fick bli gul!) Dessa tårtor gjorde jag innan jag visste att Jenny var proffs. Och när jag fick veta de kan jag ärligt erkänna att jag blev nervös. Tårtorna blev iallafall en Hit.


Jennys Födelsedags tårtor bestod av Choklad caramel creme och Hallon fluff! (vill ni ha recepten så kan jag absolut lägga ut dom, men då inte samma varor finns i sverige så väntar jag med det tills dess att ni önskar se recepten) Detta är mest för att visa lite vad man kan göra :-)
Tårtorna är spacklade med grädde


När jag var där så fick mamma se dessa två tårtor och ville att jag absolut skulle göra en påsk tårta till henne och pappa. Vilket jag så klart gjorde! dessa tårtor gjordes efter mitt besök hos Jenny och jag testade en ny grej som hon lärde mig. att göra som volanger på tårtan. Titta här



Vad tycks? Denna påsk tårta är gjord med Caramac Fluff (typ vit choklad med caramel smak) samt custard som jag smaksatte med vanilj (typ vanilj kräm) spacklad med grädde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0