Mina kommentarer försvann :-(

Fy vad jobbigt, jag hade fått massor med frågor som nu är helt borta. otroligt synd då jag brukar svara både på kommentarerna här i bloggen och i personernas egna bloggar. jag kommer ihåg en del av frågorna och svarar så gott jag kan. hör av er igen om din fråga inte blev besvarad. Jag ber verkligen om ursäkt!


1. Kronan på Noas födelsedags tårta hade jag fått flera frågor om. nej jag har inte gjort kronan helt på egen hand. den är väldigt detaljerad och har en massa mönster på. Jag har använt mig av en dekorkant! denna kan man använda till massor. det är samma som jag trycker på mina fjärilar för att ge dom mönster. Dessa kan man (eller som dom egentligen är till för) trycka ut och sedan lägga runt tårtan för att dölja sprickor eller veck som lätt blir när man börjar hålla på med tårtor! Dessa dekorkanter finns i flertalet tårtbutiker och i olika mönster. jag köpte ett paket i en av mina favorit online shopar kakbuken.se klicka här så kommer ni direkt till dom som jag har köpt.

2. Har jag gått några kurser för att lära mig allt detta om tårtor?- NJA är väl det korekta svaret. Jag studerade restaurang på gymnasiet (är några år sedan nu ;-) ) där fick vi lära oss grunder som att göra grädd tårta och prinsess tårta. självklart har de gjort att jag när jag nu började igen hade försprång då jag visste på ett ungefär hur man skulle bygga och framförallt kunna täcka tårtorna med tex. marsipan. men resten utöver det som Jenny lärde mig så är jag helt självlärd!

3. Det måste bli en massa tårtor och en massa misslyckande över som du inte lägger in i bloggen! - Nä de stämmer faktiskt inte, visst att jag har bränt cupcakes och jag har spräckt marsipan så jag måste täcka om tårtan, absolut! men slut resultatet kommer alltid ut på bloggen! vissa saker är man alltid mer nöjd över än andra och det finns en del på bloggen som jag garanterat kan anmärka mig själv på. men det viktiga för mig är att man ska kunna finna inspiration och viljan att våga testa själv!

4. Vem äter allt du bakar? - Ja du Mammas kära granne har fått lida några gånger ;-) Annars är det mesta dels familjen när det inte är nåt som är beställt som tex. tårtorna till Cessan eller pippi tårtan som läggs ut innom kort. Vi är en stor familj så oftast går det åt!

Det var dom frågorna jag komihåg! men som sagt säg till igen om du har några frågor eller funderingar!

Sen vill jag säga TACK för all beröm och alla fina ord! Ni är underbara!

Kommentarer
Postat av: Sandra

tack gumman! Idag känns de bättre =)



Kram

2009-06-09 @ 20:59:13
URL: http://bitchens.blogg.se/
Postat av: Cissi

Kul att du kommit igång igen, ser fram emot fler smarriga fina tårtor och bakverk!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0